Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

Dnia 22 czerwca uczniowie  naszej szkoły wybrali się na wycieczkę turystyczno – krajoznawczą w Góry Świętokrzyskie. Celem wyjazdu było poznanie walorów przyrodniczych tych gór oraz obejrzenie różnorodności gatunkowej Świętokrzyskiego Parku Narodowego.  Naszą wędrówkę zaczęliśmy szlakiem niebieskim
w Nowej Słupi. Po drodze zatrzymywaliśmy się na krótką modlitwę przy stacjach drogi krzyżowej.  Po ok. godzinie dotarliśmy wreszcie do Sanktuarium Krzyża Świętego.  Po krótkim odpoczynku na lody i drugie śniadanie udaliśmy się na zwiedzanie klasztoru.  Następnie dzieci zeszły do krypty w której mieści się trumna księcia Jeremiego Wiśniowieckiego.  Kolejnym punktem naszej wyprawy było wejście na wieżę widokową  i podziwianie pięknych krajobrazów ziemi świętokrzyskiej. Po kolejnym krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zejście  zaczęliśmy szlakiem czerwonym w kierunku Huty Szklanej, odwiedzając jeszcze taras widokowy przy Rezerwacie Gołoborze.  Troszkę zmęczeni ale uśmiechnięci
i zadowoleni  doszliśmy na parking na którym czekał już na nas autokar i pan kierowca .