Wycieczka Sanok – Przemyśl

W dniach 18-19 czerwca odbyła się dwudniowa wycieczka turystyczno-krajoznawcza. Wzięło w niej udział ponad pięćdziesięciu uczniów z klas: 3, 4a, 4b, 5, 6 i 7 oraz opiekunowie.
Z Piotrkowic wyjechaliśmy przed godziną szóstą rano. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Skansenu Budownictwa Ludowego w Sanoku, następnie udaliśmy się na wzgórze Mariemont w Zagórzu, by obejrzeć majestatyczne ruiny klasztoru karmelitów bosych. Potem wspięliśmy się na Górę Sobień z ruinami zamku na szczycie, gdzie mieliśmy okazję podziwiać panoramę okolicy. W drodze na miejsce noclegu zatrzymaliśmy się w Solinie na krótki spacer po koronie zapory oraz przejeżdżaliśmy przez Arłamów, a tam z okien autokaru widzieliśmy hotel i ośrodek wypoczynkowy, w którym kilka dni wcześniej odbyło się zgrupowanie reprezentacji narodowej przed wyjazdem na mistrzostwa piłkarskie.
Wieczorem przybyliśmy do Kalwarii Pacławskiej na obiadokolację i nocleg. Rano wyruszyliśmy do Przemyśla; po mieście oprowadziła nas pani przewodnik, która przybliżyła nam historię grodu nad Sanem i zaprowadziła w wiele ciekawych miejsc m. in. dwie katedry przemyskie: rzymskokatolicką i greckokatolicką. Pobyt w Przemyślu pozwolił nam doświadczyć bogactwa kulturowego i różnorodności pogranicza. Po spacerze uliczkami Starego Miasta i zjedzeniu pysznych lodów udaliśmy się na przedmieścia Przemyśla do dziewiętnastowiecznego Fortu „Salis Soglio” należącego do systemu umocnień potężnej Twierdzy Przemyśl. Pobyt w Przemyślu zakończyliśmy na Kopcu Tatarskim. Dużo wrażeń dostarczyło zjeżdżanie torem saneczkowym umiejscowionym na jego zboczu. Ze szczytu mieliśmy okazję podziwiać wspaniała panoramę miasta.
Ostatnim punktem wycieczki był obiad w Sali Czeladnej zamku w Krasiczynie i zwiedzanie wspaniałego zamku wraz z przerażającymi lochami. Każdy jednak wykazał się odwagą i zdecydował się zejść do podziemi.
Wieczorem zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu.

Ta wspaniała wycieczka mogła się odbyć dzięki dobremu sercu i hojności Pana Mariusza Hochla, prezesa ZPM Hochel oraz Kopalni w Celinach. Serdecznie dziękujemy!